I 2017 overtok Classic Norway Hotels driften på ærverdige Strand Hotel Fevik, det har vist seg å bli en lønnsom investering for familien Berg fra Molde.
- Strand Hotel Fevik er en suksess, og det tror vi har 3 hovedårsaker: Først og fremst at service, som enkeltdetaljer med å få samme rom, eller en ekstra pute, er noe gjestene setter pris på. Så handler det om beliggenheten som er helt unik og skaper de beste rammene. Sist, men ikke minst – betyr det mye at maten er på toppnivå, derfor legger vi mye arbeid i den, sier hotelldirektør Bodil Langerak. Vi ser at gjestene kommer igjen og igjen, ikke bare kursgjester, men også ferie og fritidsgjestene.
Hotellet er opptatt av utvikling og er med i et prosjekt i Innovasjon Norge som bl.a. går ut på å tiltrekke seg flere overnattingsdøgn i forbindelse med sjøørret-fiske. Det viser seg at både Sverige og Danmark er gode på dette.
- Hotellet henvender seg til både privat- og forretningsmarkedet. I privatmarkedet handler det mye om individuelle gjester om sommeren som ønsker å oppleve noe unikt i nærheten. Bryllupsegmentet er også stort – i 2019 med 44 bryllup, hvor flere velger å bli viet på stranden. Og det gir oss god trafikk på salg av hotellrom, sier Bodil.
- Når det gjelder forretningsmarkedet, så innebærer det kurs- og konferanser – hvor det offentlige er en stor kunde, men også faste virksomheter. Vi er opptatt av å ikke fire på kvaliteten, så det har hendt at vi har sagt nei til et salg fordi det da går på bekostning av kvaliteten, avslutter hotelldirektøren.
Fakta
Tekst & Foto : Anita Sindland Dietrichson, Nordic Arena Sør
Når Gunnar Løken forteller om reisen sin, er det lett å forstå hvorfor han setter menneskene først. Han begynte som lærling i rørleggerfaget i 1981, og bygget gradvis erfaring og kunnskap gjennom utdanning og praksis. Etter ti år i Christian Wisbech AS og nesten 25 år i Oras, der han blant annet bygget opp virksomheten i Agder og Rogaland, startet han i 2013 Sprinkler Norge sammen med Tommy Skagestad.
Geheb Conditori bygger på håndverk, smak og tradisjon, men kombinerer dette med en sterk vilje til å fornye seg. Kjetil Hodne, som har vært daglig leder siden 2011 etter 27 år som salgsdirektør i Storebrand, beskriver selskapet som et sted der alt lages fra bunnen av, med ekte kjærlighet til faget.