Tor Erik Suvatne har vært en del av Nordea siden 2001, og etter å ha hatt ulike lederroller er han nå leder for bedriftsmarkedet i Agder. Med lang erfaring fra bank trekker han frem menneskene og variasjonen av kunder som to soleklare grunner til at han trives i bransjen.
“Som rådgivere mot bedriftsmarkedet blir vi utrolig godt kjent med kundene våre og får en innsikt i andre bransjer som er helt unik. Vi er kanskje ikke eksperter på betong eller IT, men ved å jobbe så tett med kundene våre som vi gjør, lærer vi mye om både utfordringer og muligheter de står overfor"
Tor Erik legger vekt på at en bank kan være så mye mer enn bare en långiver eller
pengestrømforvalter – bank er ofte helt avgjørende for å muliggjøre investeringene
selskapene trenger.
“Som bank ønsker vi å levere det lille ekstra. Vi ønsker å bygge sterke relasjoner og
partnerskap med kundene våre. Som Nordens største bank har vi mulighet til å skille oss ut på kompetanse og bredde, både innen produkter og rådgivning. Vi har spesialister innen alle fagfelt, og flere av disse har også fast kontorsted i Kristiansand"
Som et av de første medlemmene i nettverket måtte vi naturligvis spørre Tor Erik hva som gjør at de velger oss 😃
“Nordic Arena er et ypperlig sted å bygge nye og videreutvikle eksisterende relasjoner. Vi opplever det som en stor fordel at vi møter ledere og beslutningstakere, og at det er de samme personene som møter hver gang. Dette gir mulighet for erfaringsutveksling på tvers av bransjer, samtidig som vi får anledning til å gjøre forretninger"
Når Gunnar Løken forteller om reisen sin, er det lett å forstå hvorfor han setter menneskene først. Han begynte som lærling i rørleggerfaget i 1981, og bygget gradvis erfaring og kunnskap gjennom utdanning og praksis. Etter ti år i Christian Wisbech AS og nesten 25 år i Oras, der han blant annet bygget opp virksomheten i Agder og Rogaland, startet han i 2013 Sprinkler Norge sammen med Tommy Skagestad.
Geheb Conditori bygger på håndverk, smak og tradisjon, men kombinerer dette med en sterk vilje til å fornye seg. Kjetil Hodne, som har vært daglig leder siden 2011 etter 27 år som salgsdirektør i Storebrand, beskriver selskapet som et sted der alt lages fra bunnen av, med ekte kjærlighet til faget.